Általános Szerződési Feltételek
Jelen dokumentum tartalmazza NinjaFix Kft.,mint szolgáltató (a továbbiakban: "Szolgáltató")által üzemeltetett Gymbase elnevezésű Szoftvert (a továbbiakban: Szoftver) használó személyekre, továbbá a gymbase.hu honlap használatára vonatkozó általános szerződési feltételeket (a továbbiakban: „ÁSZF”).
A Szoftver használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet jelen ÁSZF nem tartalmaz, a Szoftver elérhetőségét biztosító honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
1. A Szolgáltató adatai
Név: NinjaFix Kft.Székhely: 6300 Kalocsa, Veres Péter u. 49.
Levelezési cím: 1107 Budapest, Bihari u. 3/D 17.
Telefonszám: +36 30 965 3911
Email:[email protected]
Nyilvántartó bíróság: Szegedi Törvényszék
Adószám: 32177879-2-03
Képviselő: Eltigani Amir Abdelmagid
Tárhelyszolgáltató adatai:
Név: Digital Ocean LLC.
Web: www.digitalocean.com
2. Fogalmak
Honlap: a www.gymbase.hu weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál;
Felhasználó: A Ügyfél által biztosított szolgáltatást, terméket vásárló magánszemély fogyasztó, aki az Ügyfél honlapján közvetlenül képes arra, hogy időpontot foglaljon, jegyet, bérletet vásároljon és egyéb rendelkezésre álló lehetőség közül válassza ki a számára megfelelő szolgáltatást és foglalást adjon le Ügyfél felé.
Fél/Felek: Ügyfél és a Szolgáltató együttesen;
Ügyfél: Szolgáltatóval a Honlapon keresztül elektronikus úton szerződést kötő jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el, aki olyan egységet üzemeltet, ahol vendégkezelés keretében beléptetés, szolgáltatás és termékértékesítés valósul meg.
Szerződés: Szolgáltató és az Ügyfél között a Honlapon és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés, mely alapján a Szolgáltató szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is;
Szolgáltatás: adminisztrációs felület biztosítása, rendelkezésre bocsátása az Ügyfél részére a vendégkezelés érdekében.
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
Távollévők között kötött szerződés: olyan szerződés, amelyet a szerződés szerinti szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
Vételár: A Szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás.
3. A Honlap használatával kapcsolatos általános rendelkezések
A Honlap használata ingyenes. A Honlapon a Szolgáltató a Honlapon keresztül elérhető Szoftver megismerésének lehetőségét, valamint előfizetés lehetőségét biztosítja.
A regisztráció önmagában azonban fizetési kötelezettséget és előfizetési szerződést nem keletkeztet.
Ügyfél és Felhasználó a Honlapot csak saját felelősségére használhatja, mindenki felelős a felhasználói nevével végrehajtott műveletekért, valamint az ezt védő jelszó biztonságban tartásáért.
Az erre szolgáló beállítási lehetőségeken kívül nem módosíthatod a Honlap és az ahhoz kapcsolódó rendszerek megjelenését, működését, az erre vonatkozó kísérletek is kizárást és egyéb jogi következményeket vonhatnak maguk után.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlap elvárttól eltérő működéséből, megváltozásából, leállásából eredő esetleges károkért. Amennyiben a jelen felhasználási feltételek megsértésével kárt okozol a Szolgáltatónak, azt teljes mértékben köteles vagy megtéríteni.
Azzal, hogy beléptél a Honlapra, az oldalon való regisztrációtól függetlenül elfogadod az alábbi feltételeket:
- A Honlapon található tartalom a Szolgáltató vagy megjelölt 3. személy szellemi tulajdona.
- Szolgáltató fenntart minden, a Honlap bármely részének bármilyen módszerrel, technikával történő másolásával és terjesztésével kapcsolatos jogot. A Honlaphoz tartozó oldalak tartalmát és kialakítását a magyar törvények védik.
Szolgáltató pontos és hiteles információk közlésére törekszik, de a tájékoztatásból fakadó esetleges károkért nem vállal felelősséget.
A Honlap domain neve szerzői jogi védelmet élvez, felhasználása - a hivatkozás kivételével - tilos.
A Honlap tartalmának, valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett.
Tilos a Honlap adatbázisát, vagy tartalmát módosítani, lemásolni, belinkelni abban új adatokat elhelyezni, vagy meglévő adatokat felülírni.
A szolgáltatás mögötti szoftver szerzői jogvédelem alatt áll.
4. A Szerződés tárgya
Szolgáltató adminisztrációs felületként hasznosítható SaaS (Software as a Service) típusú szolgáltatást értékesít, amely alkalmas a www.gymbase.hu oldalon elérhető funkcionalitások ellátására (a továbbiakban: Szoftver).
A Szoftver használatát Szolgáltató az Ügyfél és a Felhasználók számára biztosítja.
A Felek közötti jelen Szerződés célja, hogy szabályozza:
- az Ügyfél és a Szolgáltató között a Szoftver használatának feltételeit, a Felek egymás közötti jogait és kötelezettségeit,
- a Szolgáltató által a Felhasználók felé támasztott követelményeket,
- magánszemély Ügyfél esetén a fogyasztói szerződésből fakadó jogokat és kötelezettségeket.
Szolgáltató Ügyfeleinek biztosítja a Szoftver elkülönült használatát, azaz minden Ügyfél egyedi hozzáférést kap a Szoftverhez, amit a Felhasználói az Ügyfél nevében használhatnak.
5. Szerződéskötési eljárás
A Szoftver igénybevétele előzetes regisztrációhoz kötött.
Az Ügyfél a regisztráció során köteles elfogadni a jelen ÁSZF rendelkezéseit a jelölőnégyzet kipipálásával, amellyel a Felek között elektronikus úton szerződés jön létre.
A szerződéskötés során megadott adatok változása (így különösen: név, székhely, képviselő neve) esetén a változást a Profilban kell rögzíteni.
A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései az irányadóak.
Amennyiben az Ügyfél a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősül, abban az esetben vele elektronikus úton megkötött fogyasztói szerződés jön létre, amelyre a jelen ÁSZF 1. számú mellékletében foglaltak is irányadóak.
5.1 Adatbeviteli hibák javítása
Ügyfélnek a szerződéskötés bármely szakaszában és a szerződéskötést követően lehetősége van az adatbeviteli hibák javítására (pl. megadott adatok módosítása).
6. Szerződés létrejötte
Szolgáltató és Ügyfél között létrejövő szerződés (továbbiakban: „Szerződés”) tartalmát
- Szolgáltató és Ügyfél között a vásárlási folyamat során létrejövő egyedi feltételek (visszaigazoló emailben foglaltak)
- a jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: „ÁSZF”)
együttesen határozzák meg.
7. Az Ügyfél és a Felhasználó jogai és kötelezettségei
Ügyfél és Felhasználói jogosultak a regisztrációt és előfizetési díj fizetést követően igénybe venni és használni a Szoftvert.
A Szoftver használata jelenti a Szoftver weboldalán elérhetővé tett modulok használatát.
Ügyfél köteles:
- előfizetési díjat fizetni,
- elvégezni minden olyan beállítást, amelyet a Szoftver lehetővé tesz és megkövetel a modulok használatához,
- karbantartani az általa a dolgozóinak kiadott jogosultságokat, szükség szerint azokat visszavonni, vagy módosítani,
- gondoskodni a feltöltött, megadott és a Szoftverben rögzített adatok tárolásáról a jelen szerződés megszűnését követően.
8. Szolgáltató jogai és kötelezettségei
Szolgáltató jogosult előfizetési díjat felszámítani az Ügyfél által megrendelt szolgáltatási csomagnak megfelelően.
Szolgáltató köteles:
- a Szoftver elérhetőségét biztosítani a jelen Szerződés szerinti SLA-nak megfelelően,
- a jelen Szerződés és a Szoftverben elérhető leírásoknak megfelelő működésű funkcionalitásokat biztosítani, valamint azt biztosítani, hogy a funkcionalitásoknak megfelelően a Szoftver végrehajtja a Felhasználók által kezdeményezett műveleteket,
- gondoskodni a Szoftverbe feltöltött adatok tárolásáról a szerződés hatálya alatt, a Szolgáltató felelőssége a tárolásért csak a jogviszony időtartama alatt áll fenn, ezt követően minden felelősség az Ügyfelet terheli.
Szolgáltató jogosult a Szoftvert, annak valamennyi funkcionalitását egyoldalúan módosítani, fejleszteni, valamint a Szoftver rendeltetésszerű működéséhez szükséges karbantartási feladatokat elvégezni, azzal, hogy a fejlesztés és módosítás nem jelentheti a korábban felvitt adatok és létrehozott dokumentumok használhatóságának megszűnését, vagy funkcionalitásban bekövetkezett csökkenését.
Szolgáltató a karbantartási feladatok, valamint a verziófrissítéseket előzetesen elektronikus felületén bejelenti és azokat elsősorban éjszakára időzíti.
9. A Szerződés teljesítésének speciális szabályai
A Szoftver elérését Szolgáltató internetes felületen keresztül biztosítja, azonban a Szoftver használata felhasználói jogosultság és regisztráció meglétéhez kötött.
A regisztráció nincs előfizetési díj fizetéséhez kötve. A regisztrációt követően a regisztrált személy a regisztrációt követő 2. hét végéig próbaverzióban használhatja a Szoftvert. Ezt követően a Honlapon felajánlott előfizetési csomag kiválasztásával és az előfizetési díj megfizetésével (feltöltésével) tudja a Szoftvernek az előfizetési csomagban foglalt moduljait használni.
Az admin felület az Ügyfél által megadott név alapján képzett gymbase aldomain-en keresztül érhető el.
Szolgáltató a Szoftver megfelelő működését az alábbi technikai feltételek teljesülése esetén biztosítja,
- szélessávú internetelérés,
- feltöltött előfizetés,
- Ajánlott böngésző: Google Chrome, Firefox
A technikai feltételek biztosítása az Ügyfél felelőssége.
Szolgáltató automatikusan a regisztrációt elvégző személy számára 1 db adminisztrátori jogosultságot ad ki.
A Szoftverben az Ügyfél adminisztrátor jogú alkalmazottja rögzítheti a Szoftver használatára jogosult további alkalmazottakat, mint felhasználókat.
Az Ügyfélnek a Szoftver használata során az általa kiválasztott előfizetési csomag alapján meghatározott számú alkalmazott rögzítésére van lehetősége.
Az Ügyfél alkalmazottai a Szoftverben jelszóval és e-mail címükkel azonosíthatják magukat.
Az azonosításhoz szükséges adatok (így különösen a jelszó) titokban tartásáért kizárólag az alkalmazottak a felelősek. Amennyiben bármely alkalmazott tudomást szerez arról, hogy jelszavához jogosulatlan harmadik személy hozzájuthatott, köteles haladéktalanul megváltoztatni jelszavát, ha pedig feltételezhető, hogy a harmadik személy a jelszó használatával bármilyen módon visszaél, köteles egyidejűleg értesíteni a Szolgáltatót.
Ügyfél kötelezettsége a felhasználói jogosultságok naprakészen tartása. Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan alkalmazottaknak a magatartásáért, azok következményeiért, amelyekre vonatkozóan Ügyfél elmulasztotta a felhasználói jogosultság megszűnését, vagy akik azért tudják használni a Szoftvert, mert Ügyfél, vagy az általa rögzített további alkalmazott mint felhasználó nem kezelte bizalmasan a felhasználónevet és jelszót.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget az alkalmazottak által a rendszerben végzett műveletek következményeiért, a felvitt adatok, elvégzett művelet helyességéért, a kezelt fájlok tartalmáért.
A Szolgáltató felelőssége kizárólag a Felhasználók – vendégek által felvitt adatok és fájlok tartalmának biztonságos tárolására vonatkozik.
10. Próbaverzió használata
Szolgáltató biztosítja a Szoftver próbaverziójának használatát.
Jelen ÁSZF-ben foglaltak kiterjednek a próbaverzióként használt Szoftverre is, annyi eltéréssel, hogy próbaverzió használata során az Ügyfél nem köteles a próbaverzió lejártáig előfizetési díjat fizetni.
Szolgáltató próbaverzió keretében a regisztrációt követő 2 hétben teszi elérhetővé a Szoftvert. A próbaverzió használata regisztrációhoz kötött és valamennyi funkcióhoz hozzáférést biztosít.
Amennyiben a Próbaverzió használatára meghatározott határidő letelt és az Ügyfél az előfizetési díjat nem fizeti meg, Szolgáltató megszünteti a Felhasználók hozzáférését a szolgáltatás felfüggesztése pontban írtak szerint.
Az Ügyfél a próbaverzió alatt, vagy ezt követően a Szoftver használatára előfizetési csomag választásával és a hozzá tartozó előfizetési díj megfizetésével szerződést köthet, amely teljes funkcionalitással biztosítja számára a Szoftver használatát az előfizetési díjjal rendezett időtartamon belül.
11. Előfizetési díj fizetése
Ügyfél az előfizetési díjat előzetes feltöltéssel köteles rendezni. A Szoftver minden egyes nap levonja az előfizetési csomaghoz kapcsolódó előfizetési díjat az Ügyfél egyenlegéből. Amennyiben az Ügyfél egyenlege nem került feltöltésre, Ügyfél 7 napig jogosult negatív egyenleget felhalmozni. Amennyiben az Ügyfél az előfizetési egyenleg feltöltésekor negatív egyenleggel rendelkezik, Szolgáltató elsődlegesen a negatív egyenlegét vonja le a feltöltött egyenlegből, csak ezt követően kezdi el az előfizetési csomaghoz kapcsolódó díjat érvényesíteni az egyenlegen.
Ügyfél negatív egyenleggel hét naptári nap elteltéig rendelkezhet, amennyiben ezt követően az egyenlegét nem tölti fel, vele szemben Szolgáltató megindítja a felfüggesztési eljárást. Szolgáltató hatáskörében eljárva egyedi eljárás keretében a 7 naptári napot legfeljebb 5 naptári nappal meghosszabbíthatja.
Szolgáltató nem köteles a már befizetett előfizetési díjat visszatéríteni, ha a jelen ÁSZF szerinti szerződés az egyenleg felhasználását megelőzően szűnik meg.
Szolgáltató az Ügyfél részére az előfizetési csomagban meghatározott számlázási gyakorisággal küld számlát elektronikus formában.
12. Felek felelőssége
Szolgáltató nem vállal felelősséget:
- az olyan károkért, amelyek azért keletkeztek, mert az Ügyfél nem kezelte megfelelően a munkatársai jogosultságait és hozzáféréseit,
- Ügyfél munkatársainak, felhasználóinak magatartásáért, azok helyességéért, pontosságért,
- hogy megfelel az Ügyfél rejtett elvárásainak,
- olyan funkcionalitások biztosításáért, amelyeket a jelen Szerződés, vagy a Szoftveren elérhető tájékoztatások nem tartalmaznak,
- a tesztelési céllal közzétett funkcionalitások megfelelő működésért,
- az olyan hibákért, amelyek nem a Szoftver, hanem 3. felek szoftverei, megoldásai miatt keletkeznek,
- a nem megfelelő hardveres környezetből fakadó problémáért,
- nem megfelelő hálózati kapcsolat miatti problémákért,
- olyan károkért, amelyek abból adódnak, hogy az Ügyfél alkalmazottai a Szoftvert és a helyszíni megoldásokat (pl. számla kiállítás) olya módon kezelik, amelyek nem összeegyeztethetőek egymással. Ide tartozik például, de nem kizátólagosan az az eset, ha a Szoftver automatikusan kiküldi a Felhasználó részére a vásárlásáról kiállított számlát, azonban az Ügyfél a számlát manuálisan is kiállítja, melyből Áfa vagy egyéb adózási kötelezettsége keletkezik. Szolgáltató annyiban vállal felelősséget ezen esetekben, amennyiben bizonyítható módon a saját Szoftverében bekövetkezett hiba okozta az Ügyfélnek vagy egyéb 3. személynek a kárt.
Felek kifejezetten rögzítik, hogy Szolgáltató felelőssége nem terjed ki azon, a Szoftverhez kapcsolt kiegészítő modulokkal kapcsolatos hibákért, amelyek esetében a Szoftver csak kapcsolati módban API-n keresztül biztosítja egy kiegészítő funkció használatát.
Felek rögzítik, hogy Szolgáltató nem felelős a Szoftverben rögzített adatkezelési tevékenység jogszerűségéért és a Szoftverben rögzített adatok maradandó tárolásáért. Szolgáltató az adatok tárolását csak az előfizetési jogviszony fennállása alatt biztosítja, így az Ügyfél felelőssége, hogy könyvelési, számviteli és egyéb okokból az adatok tartós tárolását saját informatikai környezetében biztosítsa.
Felek rögzítik, hogy a Szoftver összeköttetésben áll elektronikus számlázi rendszerekkel, így a Szoftverben megadott adatok alapján a rendelkezésre álló elektronikus számlázó rendszer állítja ki a Felhasználó részére a számlát, nyugtát a vásárlásáról. A Szoftverben elérhető virtuális pénztár csak nyilvántartási célra használható, az nem helyettesíti az adózásról szóló törvények szerinti nyugta vagy számla adási kötelezettség alól az Ügyfelet.
13. Rendelkezésre állás
Szolgáltató a Szoftver elérhetőségét 7nap/24 óra elérhetőségben biztosítja.
Nem tartozik Szolgáltató rendelkezésre állási kötelezettsége alá az Ügyfél által a Felhasználóknak biztosított munkaállomások, valamint internetkapcsolat hibájából fakadó kiesések, valamint a Szolgáltatótól független, Szolgáltató alvállalkozójának nem minősülő 3. személyek által fejlesztett és üzemeltetett szoftveres megoldások javítása.
Szolgáltató a Szoftver esetleges hibáinak javítását az alábbiak szerint biztosítja. Szolgáltató:
- Kritikus Hiba esetén a hibabejelentéstől számított 4 munkaórán belül;
- Súlyos Hiba esetén a hibabejelentéstől számított 8 munkaórán belül;
- Csekély mértékű Hiba esetén a hibabejelentéstől számított 2 napon belül;
- Triviális hiba esetébe a hibabejelentéstől számított 10 napon belül;
megkezdi a részére bejelentett hiba javítását, amennyiben a hiba az érdekkörébe tartozik.
Szolgáltató a hiba kijavítását ésszerű határidőn belül elvégezi. Amennyiben nem lehetséges az azonnali javítás vagy hosszabb időt igényel, akkor 1 munkanapon belül státuszt küld Szolgáltató a hibát bejelentő Ügyfélnek, amennyiben a hiba valamennyi Ügyfelet érinti, minden Ügyfélnek.
Szolgáltató a hiba bejelentéseket munkanapokon 9.00-17.00-ig fogadja. A fenti időtartamokba nem számít bele a hibabejelentések fogadására nyitva álló határidők közötti időtartam.
A hibák osztályozása súlyosság szerint:
Osztály | Definíció |
Kritikus |
Az incidens lehetetlenné teszi/akadályozza a Szoftver használatát minden felhasználó számára. Fontos üzleti folyamatok nem működnek az incidens miatt. Az összes Ügyfél üzletmenetében fennakadásokat okoz. |
Súlyos |
Az incidens több felhasználó vagy modul munkáját akadályozza. Az incidens adatvesztést okozhat. Több Ügyfél üzletmenetében történik fennakadás, ügyfélérdekek sérülhetnek. |
Közepesen súlyos | A Szoftver nem megfelelően fut, azonban többlet erőforrások bevonásával az üzletmenet fenntartható. |
Csekély mértékű | A Szoftver egyes kényelmi funkciói nem működnek, azonban az üzletmenet fenntartható. |
Triviális | A Szoftver működik, csak egyes esztétikai vagy kényelmi funkciókon kell módosítani. |
14. Szerzői jogok
14.1 Honlap
A szerzői jogról szóló 1999. évi LXXVI. törvény (továbbiakban: Szjt.) 1. § (1) bekezdése értelmében a Honlap szerzői műnek minősül, így annak minden része szerzői jogi védelem alatt áll. Az Szjt. 16. § (1) bekezdése alapján tilos a Honlapon található grafikai és szoftveres megoldások, számítógépi programalkotások engedély nélküli felhasználása, illetve bármely olyan alkalmazás használata, amellyel a Honlap, vagy annak bármely része módosítható. A Honlapról és annak adatbázisából bármilyen anyagot átvenni a jogtulajdonos írásos hozzájárulása esetén is csak a Honlapra való hivatkozással, forrás feltüntetésével lehet.
14.2 Szoftver
A Szoftver egésze, annak grafikus elemei, szövege és technikai megoldásai és a Szoftver egyes megoldásai szerzői jogi védelem vagy más szellemi alkotáshoz fűződő jog védelme alatt állnak.
Jelen ÁSZF rendelkezései alapján Ügyfél és Felhasználói földrajzilag korlátlan, időben a szolgáltatási díj megfizetéséhez kötött, mennyiségében a szolgáltatási csomagba foglalt felhasználószámra korlátozott felhasználási jogot kap. A felhasználási jog nem terjed ki a Szoftver módosítására, kereskedelmi forgalomba hozására, felhasználási jog átruházására, felhasználási fiók megosztására más személlyel, al-liszenszbe adásra, átdolgozására.
Szolgáltató a feljogosított felhasználója a Szoftveren, valamint a Szoftveren keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak, bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Szoftver felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, megvalósítást).
A Szoftver használata, illetve az ÁSZF egyetlen rendelkezése sem biztosít jogot az Ügyfélnek és a Felhasználóknak a Szolgáltató bármely kereskedelmi nevének vagy védjegyének bármely használatára, hasznosítására.
15. A szerződés megszüntetése
15.1 A megszűnés esetei
A jelen ÁSZF szerinti szerződés megszűnik:
- bármelyik Fél jogutód nélküli megszűnésével,
- közös megegyezéssel,
- bármelyik Fél rendes (30 napra szóló) felmondásával, amely:
- Ügyfél részéről kezdeményezhető a regisztráció törlésével, vagy elektronikus levél küldésével,
- Szolgáltató részéről az Ügyfél részére küldött elektronikus levéllel
- bármelyik Fél azonnali hatályú rendkívüli felmondásával.
Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben:
- az Ügyfél inaktivitása esetén,
- az Ügyfél, vagy Felhasználója a Szoftvert jogszerűtlen célokra használja, vagy valamely bíróság, vagy hatóság megállapította, hogy a Szoftver használatával Ügyfél, vagy Felhasználója jogsértést valósított meg,
- az Ügyfél, vagy Felhasználója a Szolgáltató jóhírnevét sértő tevékenységet valósított meg.
Ügyfél jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést, amennyiben:
- egy naptári éven belül 3 hónapban sem valósul meg a vállalt rendelkezésre állás.
Inaktivitásnak minősül, ha az Ügyfél nem tölti fel az előfizetési csomagjáthoz kapcsolódó egyenleget az egyenleg megszűnését (ideértve a negatív egyenleg fennállását is) követő 30 napig.
15.2 A szerződés megszűnés és inaktivitás esetén követendő eljárásrend
A szerződés bármely okból történő megszűnése és az Ügyfél 30 napot elérő inaktivitása esetén Szolgáltató az alábbiak szerint jár el:
- Szolgáltató visszavonja az Ügyfél által rögzített Felhasználók hozzáférési jogosultságát, kivéve az admin Felhasználó jogosultságát, aki a profiljához továbbra is hozzáfér,
- Szolgáltató jogosult az előfizetési csomagban található funkciókhoz való hozzáférést megszüntetni,
- Szolgáltató jogosult a Szoftverben tárolt adatokat törölni.
16. Egyéb rendelkezések
16.1 Általános Szerződési Feltételek egyoldalú módosítása
Szolgáltató jogosult jelen Általános Szerződési Feltételeket az Ügyfelek előzetes tájékoztatása mellett, egyoldalúan is módosítani, ideértve az előfizetési csomagok tartalmát és díját is. Díjváltozás esetén Szolgáltató felhívást tesz közzé az Ügyfelek felé a díjváltozással kapcsolatban, melyben megjelöli a díjváltozás hatálybalépésének dátumát is. A módosított rendelkezések a hatályba lépés napján válnak hatályossá Ügyféllel szemben. A módosítás nem visszamenő hatályú.
Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy bármikor, bármilyen változtatást, javítást hajtson végre a Szoftveren előzetes figyelmeztetés nélkül. A Szolgáltató továbbá fenntartja a jogot, hogy a Szoftvert más domainnév alá helyezze át.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2024.11.15
- számú melléklet: Fogyasztói tájékoztató
Jelen melléklet vonatkozik, az ÁSZF törzsszövegén túl a Fogyasztónak minősülő Ügyféllel kötött szerződésekre. Amennyiben az ÁSZF törzsszövege és a jelen melléklet egymásnak ellentmondó rendelkezést tartalmaz, jelen mellékletben foglalt szabály az irányadó.
- Fogalmak
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül;
Honlap: a www.gymbase.hu weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál;
Szerződés: Szolgáltató és az Ügyfél között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi vagy szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés;
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz;
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak;
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés: az adásvételi szerződéstől eltérő bármely olyan szerződés, amelynek alapján a Szolgáltató a Fogyasztó részére szolgáltatást nyújt vagy szolgáltatás nyújtását vállalja, ideértve a digitális szolgáltatásokat is;
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy;
Jótállás: a Polgári Törvénykönyv szerinti, a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a Szolgáltató a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vagy annak hiányában önként vállalt;
Digitális szolgáltatás:
- olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a Fogyasztó számára, hogy digitális adatokat hozzon létre, kezeljen, tároljon, vagy azokhoz hozzáférjen; vagy
- olyan szolgáltatás, amely lehetővé teszi a Fogyasztó és a Szolgáltatás más igénybe vevői által feltöltött vagy létrehozott digitális adatok megosztását, illetve az azokkal való egyéb interakciót;
Digitális tartalom: digitális formában előállított vagy szolgáltatott adat;
Funkcionalitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse;
Fogyasztó: a Polgári Törvénykönyvben meghatározott fogyasztó;
Interoperabilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;
Kompatibilitás: a digitális elemeket tartalmazó áru, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy - átalakítás szükségessége nélkül - együtt tudjon működni olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel az azonos típusú árukat, digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják;
Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a Fogyasztó vagy a Szolgáltató számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenítését;
Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásáért fizetendő ellenszolgáltatás;
Digitális környezet: a Fogyasztó által a digitális tartalomhoz vagy a digitális szolgáltatáshoz való hozzáféréshez vagy annak igénybevételéhez használt hardver, szoftver és hálózati kapcsolat;
Integrálás: a digitális tartalomnak vagy a digitális szolgáltatásnak a Fogyasztó digitális környezetének különböző alkotóelemeivel való oly módon történő összekapcsolása és beillesztése, hogy a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás a szerződésszerű teljesítésre vonatkozó követelményeknek megfelelően használható legyen.
- A szerződés nyelve, a szerződés formája
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nyelve a magyar nyelv.
A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek,azokat a Szolgáltató nem iktatja, így az utólag nem hozzáférhető és nem megtekinthető. A Honlapon keresztül leadott megrendelés nem írásban, hanem ráutaló magatartással tett jognyilatkozatnak minősül, így Fogyasztó és Szolgáltató közötti elektronikus úton kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek.
- Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A megrendelés távollévők között kötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.
A Fogyasztónak bármilyen időpontban lehetősége van a megrendelés leadására. A rendelés a Fogyasztó ajánlatának minősül, melynek elküldését követően 48 órán belül email útján kerül visszaigazolásra a Fogyasztó ajánlata. A szerződés a Fogyasztó által tett ajánlatnak a Szolgáltató által történő elfogadásával jön létre (e-mailes visszaigazolás). Telefonos megrendelés esetén, a Fogyasztó köteles a regisztrációt elvégezni a Honlapon. A telefonos megrendelés vagy Szolgáltatás módosítás esetén a diszpécser azt szóban, telefonon visszaigazolja, melyről a telefonbeszélgetést követően a Szolgáltató írásban is visszaigazolja..
- Kellékszavatosság
Fogyasztó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén (hibás a teljesítés különösen, ha a szolgáltatás valamilyen minőségi, vagy mennyiségi hibában szenved) a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait Fogyasztó érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
Szolgáltató a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a Fogyasztónak szolgáltatja, illetve nyújtja. A felek eltérő megállapodásának hiányában Szolgáltató a szerződéskötést követően indokolatlan késedelem nélkül szolgáltatja a Fogyasztónak a digitális tartalmat vagy nyújtja a digitális szolgáltatást, a szerződéskötéskor rendelkezésre álló legfrissebb verzióban. A Szolgáltatás akkor minősül teljesítettnek, ha
- a digitális tartalom vagy – az ahhoz való hozzáféréshez szükséges vagy annak letöltésére alkalmas – bármely megoldás a Fogyasztóhoz, illetve a Fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszközre került; vagy
- a digitális szolgáltatás hozzáférhetővé vált a Fogyasztó számára, illetve hozzáférhetővé vált a Fogyasztó által e célból kiválasztott fizikai vagy virtuális eszköz részére.
Fogyasztó – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Fogyasztó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést Fogyasztó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását. A hibát a Szolgáltató költségére a Fogyasztó mással nem javíttathatja ki,– végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
Fogyasztó a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot.
Fogyasztó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval.
Fogyasztó közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A szerződés teljesítésétől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha a Fogyasztó igazolja, hogy a szolgáltatást a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a szolgáltatás hibája a Fogyasztó részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a Fogyasztónak felróható okból keletkezett nem köteles Fogyasztó által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már a Fogyasztó köteles bizonyítani, hogy a Fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
Ha Fogyasztó a szavatossági igényét a szolgáltatástól - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a szolgáltatás egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
A Fogyasztó akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, illetve a digitális tartalom szolgáltatására vagy a digitális szolgáltatás nyújtására irányuló szerződést megszüntetni, ha
- a kijavítás vagy kicserélés lehetetlen, vagy az a Szolgáltatónak aránytalan többletköltséget eredményezne;
- a Szolgáltató az észszerű időn belüli térítésmentes szerződésszerűvé tételi kötelezettségének nem tett eleget;
- ismételten teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Szolgáltató megkísérelte a Szolgáltatás szerződésszerűvé tételét;
- a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy a szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
- Szolgáltató nem vállalta a Szolgáltatás szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy Szolgáltató észszerű határidőn belül vagy a Fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja a szolgáltatást szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén Szolgáltató – a Fogyasztó számára okozott jelentős kényelmetlenség nélkül, a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás jellegére és céljára figyelemmel – köteles a teljesítést a hiba Fogyasztó általi közlésétől számított észszerű időn belül térítésmentesen szerződésszerűvé tenni.
A kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kellékszavatossági jog gyakorlása esetén a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás műszaki jellemzőitől függően Szolgáltató megválaszthatja a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tételének módját.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a Fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a Fogyasztó részére ténylegesen nyújtott szolgáltatás értékének különbözetével.
Ha a szerződés meghatározott időtartamon keresztül nyújtott folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, az ellenszolgáltatás arányos leszállításának arra az időtartamra kell vonatkoznia, amely időtartam alatt a Szolgáltatás nem volt szerződésszerű.
Ha a Fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni a szerződést, Szolgáltatót terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ha Szolgáltató digitális tartalmat szolgáltat, vagy digitális szolgáltatást nyújt, vagy erre kötelezettséget vállal, a Fogyasztó pedig kizárólag személyes adatokat szolgáltat, vagy ilyen adatok szolgáltatását vállalja Szolgáltató részére, a Fogyasztó jelentéktelen hiba fennállása esetén is jogosult a szerződést megszüntetni, azonban az ellenszolgáltatás arányos leszállítását nem igényelheti.
A szerződés megszüntetése esetén Szolgáltató köteles visszatéríteni a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget. Ha azonban a teljesítés a szerződés megszüntetése előtt meghatározott ideig szerződésszerű volt, az erre az időszakra járó ellenszolgáltatást nem kell visszatéríteni. Ez utóbbi esetben az ellenszolgáltatásnak azt a részét kell visszatéríteni, amely a nem szerződésszerű teljesítés időszakára vonatkozik, valamint azt a Fogyasztó által előre megfizetett ellenszolgáltatást, amely a szerződés megszüntetésének elmaradása esetén a szerződés hátralévő időtartamára járt volna.
Ha a Fogyasztó az ellenszolgáltatás arányos leszállítására vagy a szerződés megszüntetésére jogosult, Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb e jog gyakorlásáról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül köteles teljesíteni visszatérítési kötelezettségét. Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A visszatérítéssel kapcsolatos költségek Szolgáltatót terhelik.
A szerződés megszüntetése esetén Szolgáltató jogosult megakadályozni, hogy a Fogyasztó tovább használja a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást, így különösen a digitális tartalmat vagy a digitális szolgáltatást a Fogyasztó számára hozzáférhetetlenné teheti, vagy letilthatja a Fogyasztó felhasználói fiókját.
- Jogérvényesítési lehetőségek
A Fogyasztó a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos kifogásait jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségeken keresztül gyakorolhatja.
Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszt rögzíti és 30 napon belül érdemi választ küld.
Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében az elektronikus levelezési címre történő válaszadást, vagy postára adást jelenti.
Szolgáltató panaszról felvett jegyzőkönyv másolatát a panasz felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Fogyasztót.
Amennyiben a fennálló jogvita a Szolgáltatóval folytatott tárgyalások során nem rendeződik, a Fogyasztó jogosult:
- Panasztételre a fogyasztóvédelmi hatóságnál:
Ha Fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, panasszal fordulhat a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel az Eladó piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. A Fogyasztó egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez. (A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Fogyasztó lakóhelye szerint illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu/).
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezésére:
Amennyiben Szolgáltató a Fogyasztó panaszát elutasítja, úgy a Fogyasztó jogosult a lakóhelye, tartózkodási helye szerinti illetékes, vagy a Fogyasztó által a kérelemben megjelölt Békéltető Testülethez fordulni. A Békéltető Testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó az érintett vállalkozással közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését.
A Békéltető Testület – kivéve, ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér - a meghallgatást személyes jelenlét nélküli, hang- és képi átvitelt egyidejűleg biztosító elektronikai eszköz útján online formában tartja meg (a továbbiakban: online meghallgatás).
Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli. Ez azt jelenti, hogy a Békéltető Testület felhívására Szolgáltató határidőn belül köteles válasziratát megküldeni a békéltető testület részére.
A fogyasztói jogviták online rendezéséről, valamint a 2006/2004/EK rendelet és a 2009/22/EK irányelv módosításáról szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU európai parlamenti és tanácsi rendelet alkalmazásának kivételével Szolgáltató a meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételét biztosítani köteles. Az online meghallgatáson a Szolgáltató egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles online részt venni. Ha a Fogyasztó személyes meghallgatást kér, Szolgáltató egyezség létrehozására feljogosított képviselője köteles legalább online részt venni a meghallgatáson.
A Békéltető Testület kötelezést tartalmazó határozatot hoz, haa Szolgáltató alávetési nyilatkozatot ugyan nem tett, dea kérelem megalapozott és aFogyasztó érvényesíteni kívánt igénye– sem a kérelemben, sem a kötelezést tartalmazó határozat meghozatalakor –nem haladja meg a kétszázezer forintot!
Ez azt jelenti, hogy ha Szolgáltató a Békéltető Testület kötelezést tartalmazó határozatát a teljesítési határidőn belül nem hajtja végre, aFogyasztó kérheti a bíróságtól a békéltető testület határozatának végrehajtási záradékkal történő ellátását.
A kötelezést tartalmazó határozat esetén az eljárás költségei teljes mértékben a Szolgáltató terhelik, míg a Fogyasztó kérelmének elutasítása esetén a felek saját költségeiket viselik, azaz a Fogyasztónak semmilyen körülmények között nem kell megtérítenie Szolgáltató költségeit.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:https://www.bekeltetes.hu
A fogyasztóvédelmi törvény alapján a Békéltető Testületi eljárás tekintetében fogyasztónak minősül az önálló foglalkozásán és gazdasági tevékenységi körén kívül eső célok érdekében eljáró, külön törvény szerinti civil szervezet, egyházi jogi személy, társasház, lakásszövetkezet, amely árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
A fogyasztói minőség fennállását a Békéltető Testület jogosult ellenőrizni és vizsgálni. Az eljárás szabályaira a Békéltető Testület alatt írt szabályok az irányadóak.
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Budapesti Békéltető Testület Elérhetőség: |
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
Pest Vármegyei Békéltető Testület Elérhetőség: |
- Bírósági eljárás kezdeményezésére,
Amennyiben a Fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. A pert keresetlevéllel kell megindítani. A keresetlevélhez csatolni kell minden olyan okiratot, annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Fogyasztó.
A keresetlevélben az alábbi információkat kell feltüntetni:
- az eljáró bíróságot;
- a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
- az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
- azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.
- Online vitarendezésre
Onlineadásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén a Fogyasztók azonlinevásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan tudják rendezni a következő linken
https://webgate.acceptance.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&reload=falseelérhetőonlineplatformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jár el azonlineadásvételi szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Fogyasztó és Szolgáltató közötti jogvitákban.
- Tájékoztató a Fogyasztót megillető felmondási jogról
A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli felmondásjoga. A Fogyasztó a felmondási jogátszolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjátólszámított tizennégy napon belül gyakorolhatja.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet által biztosított elállási idő 14 nap, a jelen ÁSZF-ben a Szolgáltató által vállalt ezen felüli elállási idő önkéntes vállalás a jogszabályan írtakon felül.
Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Felmondásinyilatkozat, a Fogyasztót megillető felmondási jog gyakorlása
A Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján, vagy a honlapról is letölthető nyilatkozat-minta felhasználásával gyakorolhatja.
Írásban történő elállás vagy felmondás esetén elegendő az elállási vagy felmondási nyilatkozatot.
- A Fogyasztó felmondási nyilatkozatának érvényessége
A felmondási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatáthatáridőn belül elküldi. A határidő14nap.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a felmondási jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
A Szolgáltató a Fogyasztó felmondásinyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
A Szolgáltató kötelezettségei a Fogyasztó felmondásaesetén
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően felmondjaa szerződést, a Szolgáltató legkésőbb a felmondásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.
Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja a szerződést, köteles a felmondás Szolgáltatóvalvaló közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
- Fogyasztó jogai felmondás esetén
A Fogyasztó a felmondási joga gyakorlása esetén nem viseli a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha
- a) a Szolgáltató nem tájékoztatta a Fogyasztót az alábbiakról:
- aa) felmondási jog gyakorlásának határidejéről és egyéb feltételeiről, valamint a felmondásinyilatkozat-mintáról,
- ab) a Fogyasztó nem kérte aszolgáltatás teljesítésének megkezdését a felmondásihatáridő lejárta előtt.
A Szolgáltató kifejezetten felhívja a Fogyasztó figyelmét, hogy a Fogyasztó nem gyakorolhatja felmondási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében a) pontja alapján a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után.
Azonban, ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a Fogyasztó számára, jelen kivételi esetre csak akkor lehet hivatkozni, ha a teljesítés a Fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a Fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a Szolgáltató maradéktalanul teljesítette a szerződést.
Amennyiben a Fogyasztó jogosult a felmondási jog gyakorlására, de a szolgáltatást már igénybe vette, a már igénybe vett Szolgáltatás ellenértékét köteles megfizetni Szolgáltató számára. Az igénybe vett szolgáltatás ellenértékét Szolgáltató állapítja meg az ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján.